Rondje bloemenveiling

24 01 2007

Het was een erg mooie dag vandaag

En daar heb ik extra van genoten. Geweldig. Windstil en de zon was bijna voelbaar. Het jasje na zo’n 30 minuten uitgetrokken en verder gelopen in een t-shirt. Da’s trouwens wel leuk in deze tijd van het jaar. Krijg je gelijk nageroepen “zo die heeft de zomer in z’n hoofd”. Haha🙂 Alleen in een t-shirt lopen is, mits je goed bent opgewarmd, volgens mij helemaal niet erg. Ik vond het heel prettig lopen en verlangde gelijk naar het voorjaar met korte broek en t-shirt lopen. Perfect lijkt me dat.

Maar voordat ik ging lopen toch nog eens even bij de fysiotherapeut langsgeweest. Ik ken Roel nog van mijn nekklachten dus het was een vertrouwd weerzien. Uitgelegd wat eraan scheelt. “En wat verwacht je nu van mij”, vroeg Roel. Vertelt dat ik een soort van eind-oordeel wel op prijs kon stellen. Analyse, diagnose, hoe noem je dat, wijst uit, volgens Roel, dat we hier te maken hebben met ‘normale’ beginners pijntjes. Een ietwat vaste ‘talus’ (of ‘sprongbeen’) maar dat was dan ook alles. Gewoon rustig volgens schema verder gaan met lopen. Hè, dat voelde toch even prettiger.

Dus we gingen lekker lopen vanmiddag. Zoals ik aangaf ging ik voor 15-4-15-4-15. Dat werd dus 15-4-27. Het ging lekker dus waarom stoppen dacht ik onderweg. Ben ik met m’n stomme kop vergeten de footpod te connecten. Dat betekent geen afstand en snelheid deze keer vastgelegd. Jullie moeten het maar geloven. Het rondje ging door Rijnsburg. Klik maar om te kijken waar dat is. Een afstand van 7,59 km het resultaat. Ik ben tevreden. De bewoners in Rijnsburg hebben het in de loop der jaren (decennia) goed gedaan. Onze bloembollen zijn duur verkocht. Leuk om daar eens te lopen.

Goed, het lopen ging lekker. Nadien toch even lekker het linker onderbeen gekoeld met ijs. Dat voelt gewoon lekker. Het schijnt dat andere (meer ervaren) lopers dat ook doen. Het bevalt me wel. Het zeurt nog daar in die buurt, maar ik het er niet meer over hebben. Lijk wel een oud-w&^*&^&*f😉 Het zal vanzelf wel weggaan. Na afloop, ik spring van de hak op de tak, een versnellinkje gedaan. Kijken hoe dat ging. Ook goed. Alhoewel ik dat nog wat beter moet oefenen. Zo ben ik toch weer lekker op schema. Ik zet deze week een punt achter het beginners-schema van Run2Day. Vanaf zondag as start voor mij het vervolgschema voor de beginners. Ik zie er heel erg naar uit.

Het wat beperkte overzicht met data van het loopje van vandaag…

Suunto software


Acties

Information

13 responses

24 01 2007
martine

heerlijk loopweer!!!

24 01 2007
Menco

Inderdaad heerlijk loopweer ! Beter dan al die regen…😎

@Martin, bedankt voor je reactie. Mijn blogje wordt dus toch breder gelezen dan ik dacht…😉 Lang was in dit geval bijna 7 weken, dus weer veel te lang als je daarvoor 2 tot 3 maal per week liep… Maar ik blog niet elke loop, alleen als er iets speciaals te melden is zoals een wedstrijd ofzo. Voor de rest zijn mijn loopjes te volgen op http://www.buckeyeoutdoors.com onder de naam macmenco.

24 01 2007
Martin

@Menco. Help me eens. Ik krijg op die site een password username in te vullen. Hoe werkt dat?

25 01 2007
SnakeMaster

Dit koude weer heb ik zelf ook graag. Veel beter dan bijvoorbeeld een snikhete dag midden in de zomer.
Ik moet er alleen niet aan denken om nu in een T-shirt te gaan lopen. Daar ben ik dan toch net ietsjes te veel een koukleum voor. Mij zul je pas weer in een T-shirt en korte broek zien als de temperaturen overdag boven de 15 graden komen. Als het zo doorgaat met deze sissy-winter, is dat dus binnen een week of twee.🙂

25 01 2007
JeeWee

Hij gaat lekker. klinkt allemaal alsof je binnenkort een 10 km aan kan gaan vallen.
inderdaad lekker weer, maar nu t shirt? mij niet gezien. Blijf(noodgedwongen) nog even binnen.

25 01 2007
Ron

Een paar laagjes aan met dit vriesweer is heerlijk. Je blijft lekker warm. Maar ehh, hij gaat als een speer met je. Hop naar het volgende schema!

25 01 2007
geert

Vervolgschema: stap 2 in de loopcarrière is gezet!! Volhouden nu!

25 01 2007
Johan

Martin,

ik kan het inderdaad bevestigen, een perfecte dag. Hoewel ik vandaag al om 8 uur buiten was voor een loop van 1:55 (en mijn jas de gehele loop heb aangehouden) was het schitterend. Opkomende zon, dampende weilanden, etc.

Ik zie dat je ook een leuk gimmickje hebt, als je een link aanklikt krijg je een preview van de site die erbij hoort. Is dat iets van WordPress of heb je ergens een toolie vandaag geplukt ?

gr Johan

25 01 2007
Martin

@Johan: Snap preview is een plugin die standaard bij WordPress komt. Als je echter de standalone versie van WordPress gebruikt kun je de plugin downen en zelf configgen.

25 01 2007
26 01 2007
jan

Het was inderdaad prachtig weer. Alleen langs het Markermeer was het toch wel fris hoor! En over een poosje 10 km ??

27 01 2007
Martin

@Allen: De 10km gaat idd wel erg lokken. Maar ik hou me nog wel even in. Ik ben er nog niet aan toe. Wil me toch meer sterken vooraleer we aan zo’n avontuur verder gaan. Bedankt voor alle aanmoedigingen.

19 09 2010
Loopschema's

Ben je op zoek naar een loopschema?
Kijk dan zeker eens op http://www.start-to-run.be!

Geef een reactie

