Tagged

21 01 2007

Vijf openbaringen

Emmie van “Emmie’s duik- en hardloopweblog” heeft me getagged. Wat zoveel wil zeggen als, “je gaat over 5 punten in je leven met de billen bloot”. Komt ie.

  • Eigenlijk wilde ik altijd (al vanaf mijn zesde) piloot worden. En kijk nou wat er van me is geworden. Ik ben een ICT-er geworden. Niet dat dat erg is. Maar de vliegtuigjes kan ik nooit en tenimmer negeren. Ik raak er altijd door gefascineerd. Na mijn diensttijd zelfs nog 3 dagen getest voor piloot maar te licht bevonden. Althans het werd gebracht als “u past niet in het functieprofiel van HKM’s Luchtmacht”. Hahaha. Alhoewel stilletjes vindt ik dat nu nog steeds niet leuk. Ik droom nog steeds in de ” vliegende vorm”.
  • Al zo’n kleine 30 jaar smeer ik de zalf van Purol op mijn mond na het poetsen. Zeker met dit winderige weer een prettige bezigheid omdat ik dan geen last heb van schraligheid. Mijn lippen glimmen dan en soms vergeet ik het er een beetje af te halen als ik iemand een zoen geef. Het grappige hiervan is dat nog nooit een persoon tegen mij heeft gezegd: “getverdemme wat smeer jij op je b&^&*@*&^#” Hahaha,😀
  • Elke ochtend bij ontbijt minimaal 1 bruine boterham met de pure hagelslag van de Ruijter. Onweerstaanbaar en zoals ik kortgeleden las, vol met flavonolen. De betere anti-oxidanten. Mijn moesje zei hierover altijd “jan hagel”.
  • Duiken is ook van mij een oude passie. Jahaa Emmie, dat is nog n’s een openbaring he. In 1987 voor het eerst kennisgemaakt hiermee. Begonnen samen met mijn zwager. Toen en nu nog steeds de ultieme droomwereld. Gewichtsloos en stil. Adembenemende schoonheid. De Rode Zee vele malen doorkruist. De meest fantastische kleurenpracht denkbaar is een deel van het duiken. Jammergenoeg door allerlei omstandigheden ligt het nu al 10 jaar stil, te wachten op een wederopstanding. Het gaat gebeuren, ik weet het zeker. De plek weet ik ook al. Ben daar al eens geweest. Zo’n beetje de mooiste spots in de Sinaï.
  • Alweer de laatste. Een hele flauwe, die weinig mensen van mij begrijpen. Een tosti ham/kaas vindt ik heerlijk. Gegratineerde witlof of aardappelen kan ik niet zien. Een boterham met wat oudere kaas, prima. Een toastje met Camembert, verschrikkelijk. Ik bedoel maar, het leven zit onlogisch in elkaar. Er is geen peil op te trekken. Wat normaal is voor jou is idioot voor een ander. Laat maar zo zeg ik dan. Lekker niks aan doen….😉

The end.

Update
Not quite. Nu moet ik natuurlijk ook iemand ‘taggen’. Probleem is dat ik niet zou weten wie. Kunnen jullie me helpen?


Acties

Information

9 responses

22 01 2007
Ron

Grappig dat inderdaad eenieder zijn / haar rare gewoontes heeft.
Ik neem vanavond nog een glaasje flavonolen op jou!

Jan http://deblommetjes.web-log.nl/ is volgens mij nog niet geweest.

22 01 2007
Martin

Dank Ron, kheb de Blommetjes in kennis gesteld.

22 01 2007
Gea

Ik heb dat ook gelezen van die flavonolen. Ik neem straks mijn dagelijkse hoeveelheid! Nu mag chocolade gewoon…

22 01 2007
Emmie

Geweldig Martin, je hebt uitermate goed je best gedaan op de ontboezemingen uit jouw leven. Wat betreft het duiken, weet nog een mooie duikreis, niet al te duur, onwijs gave bestemming, zuiden van Egypte, eind augustus……. Let me know, if you want more information……..

Vind het overigens ontzettend gaaf dat bij linkjes die in jouw log staan, automatisch een plaatje komt van de website. Hartstikke leuk.

23 01 2007
JeeWee

Leuke inside view.
En ja hoor, ben weer in de lucht.

24 01 2007
martine

leuk, nog een dromerige `piloot`. misschien samen met ronald eens rennen??

24 01 2007
Martin

Dat wil ik echt wel. We wonen tenslotte erg dichtbij elkaar. Maarrrrr kwil eerst wat meer opbouwen. Ben per slot van rekening een echte BHL hoor. Wel heel leuk dat je hieraan denkt Martine. Tx😉

29 01 2007
Ronald

Hi Martin,
ik tel minimaal 3 overeenkomsten:

onze luchtmachtpassie, duiken en tosti ham/kaas. Jammmmie!!

je bent welkom hoor Martin.. we doen vast nog wel een keer en wedstrijdje samen! maar eh.. wat is een BHL ?? (volgens mij heb ik iets gemist)

30 01 2007
Martin

@Ronald,
Een BHL is een ‘beginnende hard loper’. Dit is een nieuwe hardlopers term die ik nog moet opnemen in mijn Wiki😉

Geef een reactie

