Istieweer

21 01 2007

Allo, allo boppers…

Om deze blog extra spannend te maken even een paar steekwoorden:

  • blij
  • verward
  • opgelucht
  • vragen
  • herstel loop
  • lage hartslag
  • uitgerust
  • kicken

Zo, dat zit erop. Mijn excuses aan jullie. Het was me het weekje wel zeg. Dus geen normale training gedaan wegens eerder gemelde ‘blessure’. Ik ben eerst op woensdag naar het zwembad gegaan. Kennen jullie de term ‘cement’? Nou, dat zwemt (nou ja, zwemt?) dus rond op de woensdag-morgen, en kletsen dat ze doen, pfffff. Eerst Tim naar school en gelijk door naar het zwembad. Even een paar klaagliedjes: teveel chloor, van doorzwemmen niet echt sprake want veel cement. Maar wel mun conditie op peil gehouden. Dat dan weer wel😉 Iemand zei dat je als een pudding uit het bad zou komen. Dat klopte helemaal. Na het zwemmen naar de Hardloopwinkel gegaan. Schoenen mee natuurlijk. Weer een video gemaakt. Voorlopig advies, stablizerende zolen. Afgelopen vrijdag een stevige wandeling gedaan (> 1 uur) met normale schoenen. Niet echt lekker maar het was een goede oefening denk ik dan maar. In het midden van de week, woensdag ofzo, leek er idd sprake van enige verbetering. Nu kan ik zeggen dat de enkel nog zorg nodig heeft maar ad beterende hand is. Althans, zo lijkt het toch.

Hier komt de verwardheid. Wat nu ieg prima lijkt kan morgen, bij wijze van, weer anders zijn. Ik ben wel blij. Blij, omdat ik weer heb gelopen vandaag, ècht blij, sjessus, dat voelde lekker zeg. Opgelucht. Stevig windje, lekker droog, blauwe lucht. Eerst nagedacht over wat ik vandaag dan wilde doen? Mijn schema weer oppakken waar ik was gebleven (20 HL 3W en 10 HL)? Nee, dat was niet zo’n goed idee. Ik heb in mijn oneindige wijsheid😕 gedacht om deze laatste sessie in blokjes van 10 minuten te delen met 4 minuten pauze. Dat werd dus uiteindelijk 15 HL, 4 W, 10 HL, 4 W en >15HL. Het eerste blok in een (te?) stevig tempo gevolgd door echte jog-tempo’s. Dat beviel uitermate goed. Een heel laag tempo (zie de Suunto data) maar wel langer. Je moet het meemaken om te geloven, voor mij dan ieg wel. De hartslag kwam in de 2e en 3e sessie niet boven de 163 BPM met een gemiddelde van 151 BPM. Dat is voor mij toch laag. Om uiteindelijk na zo’n 52 minuten weer thuis te komen met een goed gevoel over de loop, het gevoel dat ik nog ‘over’ had. Een goede graadmeter. Ik wil niet uitgeput thuis komen. Of dat nu allemaal te danken is aan de zolen, of het herstelweekje? Ik weet het echt niet. Ik ga nu zelf mijn oorspronkelijke schema wat aanpassen. Om deze week als overbrugging te nemen alvorens ik weer het ‘oude’ schema oppak. Het loopje van vandaag dient dan als uitgangspunt. Woensdag zal dan worden, 15, 3, 15, 3, 10. Vrijdag 20, 4, 10. Zondag 20, 3, 10. Volgende week woensdag probeer ik dan 30 aan 1 stuk. Alles in een matig tempo. Volgens mij gaat dat positief werken.

Ben ik toch weer terug

Het is gezegd, lopen is niet alleen een fysieke uitdaging. Het mentale krijgt ook een opknapbeurt. Je moet erdoorheen. Ik ben er (nog lang?) niet. Er zullen nog meer pijn ervaringen komen. Mijn 1e kleine hobbeltje is genomen. Ik ben benieuwd wat er nog meer komt. Ik zal niet meer zo lang op me laten wachten met schrijven. Maar ik had er weinig goesting in zakmaarzegguh. Tot later allemaal.

De loop-data:
Suunto T6


Acties

Information

3 responses

21 01 2007
Ron

Bouw het iig rustig op zonder overmoedig te worden. Je hebt dan veel meer “plezier” van je opknapbeurt ;-))

21 01 2007
rikpuntnl

Zoals Ron zegt, doe het rustig aan en geniet want je bent er niet bij gebaat om een blessure langer te houden dan nodig!!!!!!

24 01 2007
Rondje bloemenveiling « Martin is Running

[…] we gingen lekker lopen vanmiddag. Zoals ik aangaf ging ik voor 15-4-15-4-15. Dat werd dus 15-4-27. Het ging lekker dus waarom stoppen dacht ik […]

Geef een reactie

