De euforie voorbij

13 01 2007

Alles went

Zo ook het lopen dus. Schreef ik eergisteren nog himmel hochjauchsend over het lopen, nu is alles rustiger. Begrijp me goed niet minder leuk. Alleen de emotie is was getemperd. Was ook niet geheel wonderlijk. Windkracht 7-8 of zoiets pal tegen. Nou, dat merk je wel zeg. Goeiedag. Buffelen geblazen. Aardig wat lopers evenzogoed op de weg. Gek ding trouwens, ik groet mijn lotgenoten tijdens het lopen net zoals motorrijders dat doen. Maar dat schijnt hier in de omgeving ‘not done’ of zoiets. Niemand zegt boe of bah terug. Misschien trek ik er een lelijk gezicht bij, dat zal het zijn. Daarom groeten ze niet terug😉

De data van het loopje van gisteren:

Suunto software

Hier valt me 1 ding op. Misschien zie je het. Mijn hartslag was beduidend lager dan loopjes voordien. Volgens mij een goede ontwikkeling. Ik ben er ieg tevreden over.


Acties

Information

13 responses

13 01 2007
Monique

Ik groet ook altijd, maar krijg ook gewoon respons. Wellicht zijn de mensen hier in Drenthe wat vriendelijker :o)
Wat ik me eigenlijk al een tijdje afvraag: ben jij een geboren belg? Ik weet dat je nu in de buurt van Amsterdam woont maar je logjes en berichten op andere logs, geven mee een verhoogd belgië-gevoel.

13 01 2007
Erica

Hoi Martin,

Over de T6: Ik werk in principe niet zo heel veel met ingeladen trainingen, omdat ik bij een loopgroep train. Wel af en toe als ik zelf loop, maar dan blijft het bij een interval in afstand of in tijd.

De kalibratie heb ik een beetje door trial en error ingesteld. Bij wedstrijden druk ik handmatig de lap toets in als er een km-bordje staat. Zo zie ik per kilometer wat de afwijking is, ervan uitgaande dat de bordjes redelijk goed staan. Op basis daarvan heb ik de factor ingesteld, en na een paar wedstrijden heb je een behoorlijk goed beeld.

Op de één of andere manier lukt het op de atletiekbaan niet heel goed om te kalibreren, omdat je eigenlijk steeds ‘de bocht omgaat’. Beter is op rechte stukken.

13 01 2007
martine

zullen wel amsterdammers zijn…..
mooie log martin.
Groetjes martine

13 01 2007
Gert

Ja, het is zwaar werken met die windkracht!
Groeten doe ik ook (als ex motorrijder), maar krijg niet altijd respons. Meestal wel hoor!

13 01 2007
JeeWee

Vreemd gedrag is het, dat groeten. En dat bedoel ik dan niet in negatieve zin. Iemand die je op straat gewoon voorbij loopt zonder te groeten gaan we wel groeten als we allebei met het zweet op het voorhoofd in een trainingsronde zijn. Het gevoel van verbondenheid heeft dus blijkbaar met de kleding/de activiteit/de sport te maken. Hoewel,als ik ga skien(yes over een grote maand alweer) dan gebeurd het weer niet, dan gunt de ene helft in de wachtrij voor de lift den andere helft het licht in de ogen niet, want stel je voor als zij 1 of 2 gondels eerder boven zijn.

13 01 2007
Martin

@Monique(moon), Euh nee hoor, kben een ‘mug’. Wat is dat nu weer? Geboren Haarlemmer. Met een sterke affectie voor onze zuiderburen, dat dan weer wel. Heerlijk volk. Fijn land, betere tv-programma’s, heerlijk bier, heerlijk eten. Hmmm, wat doe ik hier nog? Nee hoor. Ik ben gewoon graag in la douce Belgique. En ze bloggen ook leuk. Lees eens het blog van Koen Fillet (in de sidebar), hele leuke schrijver.
@Erica, Da’s toch gek he van de T6. Ik lees ‘overal’ dat je juist op een baan moet calibreren vanwege het feit dat elke ronde precies 400m is.
@Martine, dat denk ik ook en de volgende keer (ben het eigenlijk zat🙂 ) ga ik het vragen aan ze. “Zeg ben jij een mokummer?”
@Gert, blijft vreemd….
@JeeWee, ik ski niet dus daar kan ik niet veel over zeggen. Toch boeit dit gedrag van mensen me wel. Waarom danwel en dan weer niet. Idd het gevoel (is natuurlijk subjectief) van verbondenheid heeft ermee te maken.

13 01 2007
Hans

Gewoon stug volhouden dat groeten. Ik doe het ook en samen gaan we dat alle andere lopers bijbrengen.

13 01 2007
Martin

@Hans, echt wel.

14 01 2007
Ronald

Wat Hans zegt.. lekker doorgaan met groeten. Over het algemeen groeten de hardlopers van Alphen a/d Rijn altijd terug.. het kan natuurlijk zijn dat de bewuste (Amsterdamse) hardlopers al helemaal kapot waren en dan niet weer wilde groeten…

14 01 2007
Gert Jan

Ik groet ook af en toe zeker als ik bekende lopers tegenkom,en die er veel in Vlaardingen en omstreken,

15 01 2007
Ron

Over etiquette gesproken….Gewoon groeten dus!

15 01 2007
Ron

OT: Ik heb die SNAP van mijn log gehaald. Voegt in mijn ogen niets toe..;-))

15 01 2007
Martin

@Ron, misschien niet, kvin um (snap) nog wel leuk. Nog effe. Wie weet. We blijven groeten, wat dacht je wat😉

Geef een reactie

