Nee…zo lekker kan hardlopen niet zijn

10 01 2007

Tegen de wind in op een ander tijdstip

Dat kan dus helemaal niet. Een beginnende loper die zoveel lol heeft in het lopen. Het is toch ook echt niet leuk om ’s avonds om 21:00 uur in het donker naar buiten te gaan. Het regende nog nèt niet. Anders had je dat ook nog. Windkracht 7 in het gezicht, je ziet amper de cijfertjes op je hartslagmeter. Nee, lieve lezeressen en beste lezers, dat is ècht niet leuk hoor.

Vandaag komt onze nieuwe geluidsinstallatie. Dus ik moest mijn loopje naar achteren verschuiven. Grappig, zo laat ga ik anders niet. Inderdaad knap donker en erg winderig. Héél relaxed mijn stretchen gedaan en daarna rustig aan ingelopen. Ik had er eerlijk gezegd niet veel vertrouwen in. Komt denk ik omdat ik al met mijn gedachten bij de geluidsinstallatie was. Heel gek maar dat werkte dus errug goed voor mij. Anders kan ik me nog weleens een tikje sappel maken om hetgeen me te wachten staat aan training. Nu dus niet. Het lopen ging SUPER. Ik kan wel zeggen geweldig ….. kan dit? …. geil. Zó goed dus😳 Ik ben al gewaarschuwd door enkele lezers, het is verslavend. Ik ging dus goed. Het lopen ging bijna vanzelf. Ik heb van 1 ding een beetje last. Linker enkel zeurt. Aan de binnenkant. Beetje masseren helpt. Tijdens het lopen nergens last van. Vooral als ik even niks doe, verstijfd de enkel enigszins. Beetje losdraaien en het is over. Maar het is een vervelend gevoel. Ik ga nu even 2 dagen lekker niksen. Luisteren naar cd’tjes die ik had gekocht op internet. Jeugd sentiment van 10cc enzo. 10cc Inmiddels heb ik de stereo (noemen jullie dat ding ook nog steeds zo?) wat verder getest, uitgeprobeerd. Sjongejonge, een mogelijkheden, iPod, HDMI etc. etc. Zeer waarschijnlijk zal ik de helft niet eens gebruiken. Maar een geluidje, geweldig. Ik ben een blije jongen.

 


Acties

Information

14 responses

10 01 2007
johan

ongeveer 1,5 jaar geleden begon ik met lopen, dat was echt zwaar stoeien, want de eerste keren kon ik het intervalschema “5 km in een half uur binnen 10 weken” nauwelijks bolwerken. En dan heb ik het nog over de eerste intervalstappen van 2 minuten rennen en 4 minuten wandelen. Wat had ik ze nodig, de 4 minuten. En inmiddels heb ik het onbezonnen plan opgevat om 15 april in Rotterdam de marathon te lopen. De pijntjes en zeurtjes en de verslaving, het is erg herkenbaar, en ik had nooit kunnen vermoeden dat nu ook zonder al te veel problemen (zowel fysiek als mentaal) 4 x per week de hardloopschoenen aantrek. Wat vooral leuke loopjes zijn, zijn die waarbij je op visite de schoenen meeneemt en in een vreemde omgeving een uurtje erop uit gaat. Dus, wie weet volgend jaar marathon van rotterdam voor jou ?

btw ik heb je site inmiddels ook gelinkt vanaf mijn blog.

gr Johan

10 01 2007
Martin

@Johan, ik heb een comment op je site achtergelaten. Dank voor je comment hier.

10 01 2007
Gert

Geweldig dat het zo fijn gaat!

En: zolang het KLEINE pijntjes blijven is er volgens mij niets aan de hand, heb ik ook.

11 01 2007
JeeWee

Het gaat tijd worden dat ik ook de linklijst eens een beetje bij ga werken.
Pijn is wel een serieus signaal, dus blijf luisteren naar je lichaam (en je installatie), komt alles goed.

11 01 2007
Ron

lopen is kicken! Wel hard dan uiteraard…Ga zo door Martin! Geen Schoorl dit jaar?

11 01 2007
Martin

@JeeWee: Goed gedaan jochie🙂
@Ron: Euh neen, plankenkoorts. Nee hoor, ik wacht nog even. Wil eerst nog wat meer aansterken voor ik me daar aan ga wagen. Maar eens….dan……:mrgreen:

11 01 2007
Linda

Ik zag je reactie bij ….ehm….iemand op de log. Over de Schoorlloop. Je kunt ook de 10 kilometer lopen voor Bloedlink. Dat is niet zo’n grote groep maar er zijn wel 10 kilometerlopers voor Bloedlink. Als je toch wilt… mail me dan even via mailformulier op http://www.newyork2007.web-log.nl

11 01 2007
Martin

@Linda, kheb je een mail gestuurd via je weblog.

11 01 2007
Dirk

Niks meer aan te doen nu, hopeloos verslaafd, geen genezing mogelijk!

11 01 2007
Erica

Ha Martin,

Natuurlijk is lopen wél zo lekker. Maar eerlijkheidshalve, vaak vind ik de gezelschap van mijn loopgroep nog belangrijker dan het lopen zelf. En de gezelligheid bij ons in de kantine na het lopen. En het allerleukste, meedoen aan evenementen.

Ik zie dat je ook met een Suunto traint. Ik heb de mijne nu bijna 2 jaar (het is een T6) en zou niet meer zonder willen. Het kost wel aardig wat, maar als je er jaren mee kan doen valt het uiteindelijk wel mee.

11 01 2007
Martin

@Dirk: That’s affirmative. Ik ben helemaal het type niet om ergens zo hooked aan te geraken. Best wel wennen. Maar tiswaar, verslaafd.

@Erica: Hoe train je met jouw T6 (ik heb dezelfde)? Heb je hem al met een trainingsprogramma ingesteld? Ik gebruik hem nu als: – (interval) timer en als databank voor ná het lopen. Hoe heb je hem gecalibeerd? Vertel, vertel.

12 01 2007
rikpuntnl

Pijntjes zijn er om weer uit te lopen, loop je ze niet uit dan wordt het iets meer rusten. En voor een nieuwe stereo ben ik wel eens een dag eerder van vakantie terug gekomen. :0

12 01 2007
koen

Denon mooi spul

12 01 2007
Ronald

Pijntjes zijn er altijd wel.. geen probleem.
Lekker dat je zo geniet van je installatie, have fun!!

je schreef laatst over je Klu-verleden.. ik ben zelf van de lichting 88-11 en zat
op de LIMOS op de Kraayenhoff-kazerne, 4e sqn… misschien ken je mij van de LETS of HKKLU ?

Geef een reactie

