Het gaat lekker

5 01 2007

Jahaaa, natuurlijk doe ik rustig aan😉

Ben natuulijk wel een beginner ja! Die kunnen nog niet zoveel hoor. Maar ik werk wel lekker mijn schema af. Dat dan weer wel. Niet tegen beter weten in. Het lijf verteld mij steeds meer zaken die met lekker lopen vandoen hebben. Of althans dat maak ik mezelf wijs. Neen, zonder dollen, het gaat goed. Ik doe mijn warming-up consentieus en precies. Goed stretchen, lekker warmworden. Tot nu toe bijna een garantie om lekker te gaan. Als jullie een beetje goed dit logje volgen zie je misschien aan de Suunto data dat mijn gemiddelde hartslag zo ergens rond de 160/minuut ligt. Tijdens het lopen dan he. Hij is om precies te zijn 151,1 slagen per minuut gemiddeld over de laatste periode vanaf 13-11-2006. De voorlaatste keer was mijn gem.HF opeens hoger. Hij was 160/min. Deze laatste loop was hij 162/minuut. Wat gaat er nu anders? Ik voel me beter dan anders. Heb veel minder pijntjes. Nauwelijks nog. Ik denk dat ik een antwoord heb. Ik ga sinds de laatste 2 loopjes over een psyschische grens heen. Ik heb zojuist een heel verhaal aan JeeWee gemaild hierover. Nog bedankt hiervoor! Er wordt wat afgekletst😉 Ik heb namelijk nog nooit in mijn leventje langer gelopen dan 20 minuutjes achter elkaar. Nu ga ik er makkelijk overheen. Lichamelijk kost me dit weinig moeite meer. Dat is wel anders geweest. Dan lag mijn tong op mijn spreekwoordelijke knie (knie he ? niet ergens anders). Nu ik weet (schema) wat ik ga lopen windt ik me daar onbewust wel wat over op heb ik het gevoel. Gevolg, een hogere hartslag. Waarom? Beginner. Eerst een jaartje lopen, dan gaat dat wel weg. Of toch niet helemaal? Neen, zullen jullie zeggen want op een wedstrijd-dag gaan ze weer, de zenuwen, of wat dan ook. Affijn, het bewijs is geleverd, ik ben net een echt mens…..en dan wel eentje die zich er echt fantastisch bij voelt. Dat heeft zeker niet in de laatste plaats te maken met de loop-community hier. Een goede sfeer, dames en heren dank u wel.

De data van mijn loopje vandaag:
Suunto T6

Waar ik wel eens antwoord op zou willen hebben

  • 1 – Wie herkent wat in mijn verhaaltjes over zichzelf toen hij/zij pas begon met lopen?
  • 2 – Wat heb je gedaan qua oefeningen tussen het hardlopen door?
  • 3 – Wat is de voornaamste aanpassing geweest in je voeding ten bate van het lopen?

Ik heb als beginner natuurlijk nog veel meer vragen maar die komen wellicht later.

Ik zou het leuk vinden als jullie je antwoorden via comments aan mij kenbaar maken. Mailen kan natuurlijk ook als je dat liever hebt. No worries. Zie contact


Acties

Information

Geef een reactie

