De eerste van 2007

3 01 2007

En dus zeker niet de laatste

Vandaag een lekker rondje gelopen. Ik ben nog lekker vrij deze week dus ik kon me er lekker voor inzetten. Er staat weer 6,4 km op de teller. Het was eigenlijk hetzelfde rondje als op oudejaarsavond. Weer goed op mijn warming-up gelet. Dat helpt echt heel goed. Tijdens en na het lopen geen last ergens van. Prima. Deze keer dus wel een keurige registratie van mijn loopje met de Suunto. Ik moet de Suunto nodig calibreren volgens mij. Hij geeft aan dat ik ‘slechts’ 5,2 km heb gelopen. Da’s een (te) groot verschil. Maar ik moest nog even wachten hiermee omdat ik de afstand voor de calibratie nog niet kon volhouden. Dat is nu anders. Ik ga binnenkort de atletiekbaan van Leiden eens opzoeken.

Suunto software

Hier is het grafiekje weer. Wat opvalt is dat ik in een hogere zone gelopen heb. En dat ik weer meer calorietjes heb verbrand. Ik vindt het nog steeds een goede keuze vinden. Precies de reden waarom ik de Suunto direct heb aangeschaft. Namelijk de lol die ik heb ná elk loopje, als je de data weer ziet. Gewoon leuk dus. Het is geen maatstaf.


Acties

Information

6 responses

3 01 2007
rikpuntnl

In een hogere zone lopen is natuurlijk goed voor de calorietjes maar niet direct voor conditie opbouw cq uithoudingsvermogen. Maar je hebt nog een kleine 362 dagen om daar aan te werken.

3 01 2007
Martin

@Richard:Hè, pfff dat lucht op. Nee, je hebt gelijk volgende loop moet HF omlaag. Toch liep het lekker.

3 01 2007
Ronald

Ziet er goed uit die data van de Suunto!
Veel lopen in Zone 1 is een perfecte marathontraining. succes

3 01 2007
Martin

@Ronald, maarrre kben toch niet bezig met een marathon? Leg es uit als je wil…

4 01 2007
Léon

He Martin, als je zo doorgaat en dat doe je. Dan loop je nog eerder de 10km uit dan ik. Goed bezig man.

5 01 2007
JeeWee

Het begin is er!! langzaam aan uit bouwen en dan zal je eerste log in 2008 een heel ander verhaal zijn. Rustig lopen is wel heel belangrijk, anders blaas je jezelf op.

Geef een reactie

