Aanwinst

27 12 2006

Die is lekker bezig

Na ongeveer een jaar of 7 te hebben doorstaan met een ‘éénheidsbak’ van een homecinema systeem van eigen bodem komt er nu dan iets nieuws in ons huis. Ongeveer in de tijd dat dvd nog niet zo lang op de markt was (geloof ik althans) dacht ik er met volle onwetendheid er goed aan gedaan te hebben. Ik ging naar een grote hifi dozenschuiver op een winkel boulevard en kocht er voor een aardig bedragje een homecinema systeem in a box. Als je goed leest 2x heel erg foute actie van mij😀 . Dat was dus één grote bak waarin een dvd/cd-speler, radio en versterker in gehuisvest waren. Hij kwam inclusief 5 boxjes. Met recht boxjes, kleiner dan een pak melk. Nu kwam ik toch uit een redelijke hifi situatie maar heb toch een fout gemaakt dat ding aan te schaffen. Bleek ook wel want plm 2 jaar geleden ging meneer kuren vertonen. Huur-dvd-tjes lustten we opeens niet meer. Ik weet wel dat zijn vaak niet de best verzorgde schijfjes maar toch. Wrijven hielp niet, afwasmiddel hielp niet meer. Ongeveer 1 maand geleden bleek het beestje terminaal. Hij is overleden. Vindt ik dat erg? Nee dus. In het voorjaar ging ik op stap voor een ècht homecinema systeem. Na de vakanties in de zomer bleek dat wellicht te hoog gegrepen. Ik moest op zoek naar een slanker systeem. Dit is um geworden….. (sorry Ronald geen JVC😉 )

Homecinema van MartinisRunning…..

Homecinema, let op 1mB groot plaatje!

De set bestaat uit:

  • Denon AVR-2307. De radio/versterker met alle nieuwe toeters en bellen, zoals HDMI etc
  • Denon DVD-1930. De dvd-speler
  • REL Quake subwoofer. Een actieve subwoofer uit Engeland. Toppertje!
  • Dali Concept 1 speakerset, dat zijn dus 4 plus 1 center-speaker.

Ik ben een blij mens. Het boeltje zal ongeveer over 2 weekjes in huis staan. Ik hou jullie op de hoogte van de eerste test-runs…..


Acties

Information

6 responses

10 01 2007
Ronald

wow!! ik vergeef het je dat je geen JVC hebt gekocht… JVC kan niet misschien met de RXD701 of RXD411 nog wel aan de Denon tippen maar qua speakers leggen wij het zeker af. Gefeliciteerd en veel plezier met je superset!

11 01 2007
Martin

@Ronald, bedankt, de hele handel staat inmiddels bij mij thuis te draaien. Het klinkt heel erg mooi.

11 01 2007
Nee…zo lekker kan hardlopen niet zijn « Martin is Running

[…] komt onze nieuwe geluidsinstallatie. Dus ik moest mijn loopje naar achteren verschuiven. Grappig, zo laat ga ik anders niet. Inderdaad […]

11 01 2007
Ron

Kijk, dat zijn de liefhebbers! Ik heb zelf een bedrijf gehad waar we Synthese en Floating Technology produceerde.Top! Leuk een liefhebber te hebben ontmoet!

17 03 2008
BOK

Geen problemen met je DVD-1930 tot nu toe? Die van mij was na 5 maanden al zo brak…😦 Na 3 maanden reparatie wilde ik hem niet meer en heb ‘em ingeruild voor een Pioneer DV-600AV…

17 03 2008
Martin

@Bok

Nee joh, hij doet het prima. Nog steeds! Sta ad vooravond van nog een mooie aankoop overigens. Een nieuwe LCD televisie. Het wordt de Sony KDL-32D3000. Een pracht van een kast. Mocht ook wel na 20! jaar gekeken te hebben (ook zonder zorgen) naar een 55cm diagonaal, analoge, 4:3, CRT Blaupunkt tv ;( (hahaha) echt waar. Wel rot voor je 5 mnd en dan al aan een andere DVD. Hoop voor je dat deze langer meegaat. Zelfde specs overigens? Deze heeft wel upscaling namelijk en da’s wel zo makkelijk! Succes man, en dank voor je response op zo’n ouwe post van me……

Geef een reactie

