Shoppen

23 12 2006

Het is tenslotte kerst tijd…

Jawel, zoals ik gisteren al zei, het moest er vandaag even van komen. Leiden in met de fiets. Lekker droog weertje, fris dat wel. In de ochtend valt de drukte ook erg mee. Op de atletiek baan van de Leidse Atletiek vereniging was het nog heel stil. Even gegluurd😳 Goed, wat hebben we gescored? Een boek, een tight en een led-armbandje.

De titel van het boek is “Groot handboek lopen” van Herbert Steffny (ISBN 10-90-447-0930-5, Uitgeverij: Centrale / Deltas). Kostte mij € 27,95. Groot handboek lopen
Ik ga dus lekker wat lezen komende kerstdagen. Ik had anderen ook in mijn handen maar deze leek op het eerste gezicht het meest volledige en meest no-nonsens boek. Affijn, ik zal een beknopte recensie hier opnemen mettertijd. De tight is van Odlo, gewoon een zwarte medium gevoerde. Deze tight, in tegenstelling tot mijn Saucony, heeft ritssen aan de onderkant. Ben benieuwd of dat bevalt. Hij zit wel prima. Dat is het belangrijkste denk ik. En dan een leuke gadget, een led-armbandje.led-armbandje
Is iedereen weer gerust als ik in het donker ga lopen. Er zit een knoopcel batterij in die je gemakkelijk kunt vervangen. Ideaal lijkt me. We shall see.


Acties

Information

3 responses

25 12 2006
rikpuntnl

Verlichting is inderdaad belangrijk, uiteindelijk ben je nu vaak beter verlicht dan menig fietser. Een boek kopen voor mij zelf komt niet voor, ik kan hier geen tijd voor vrij maken en zal tijdens het lezen geregeld in slaap vallen.
Fijne dagen en mooi weer!!

27 12 2006
Martin

Aiaiai Richard, lezen is ook voeding…. voor de geest. Voor mij weer erg belangrijk. En zo heeft iedereen weer iets anders, gelukkig😉 Kan je vertellen dat de led-armband prima bevalt. Het is donker deze dagen.

31 12 2006
De laatste dan « Martin is Running

[…] Tsja, daar stond dan op het loopschema, 3x 10 minuten hardlopen met tussendoor 5 minuten wandelen. Ik heb nog nooit in mijn leven langer hardgelopen dan 20 minuten. Dit waren er dus 30 + 15. Afgelopen keer had ik eigenlijk niet zo lekker gelopen. En wat vervelender was, ik had een behoorlijke last van mijn beenspieren en rechter-enkel. Ik was dus al bang dat ik het zou gaan overdrijven. Toch wil je zoiets dus schijnbaar zelf ervaren. Eigenwijs. Hoe ging het dan? Nou, prima dus. Want wat doet een mens die onzeker is? Precies die gaat elke denkbare voorzorg nemen die hij kan bedenken. En dat is dus maar goed ook. Dat boel wat ik had gekocht? Daar staat dus best wel wat bruikbaars in, zo blijkt nu. Wat dan? Voorbereidingen en after-run lessen. De voorbereidingen van mij zijn eigenlijk te kort gebleken. Ik deed het met 1 set van stretchen en daarna 5 minuten inlopen/wandelen. Dat gaat dus niet. Ik heb dat, zoals Steffny al aangeeft, verdubbeld. Dat werkt dus wel. Nu moet ik er wel bij zeggen dat de buitentemperatuur ook bijdraagt. Je spieren koelen nu eenmaal sneller af. Andere factor is dat volgens mij je warming-up en cooling-down in verhouding moet staan tot de prestatie die wilt gaan leveren. Ik bedoel, of je nu 15 minuten gaat lopen of 2 uur. Da’s een verschil. Dat zal bij mij ook wel het geval zijn geweest. Aan de andere kant, ik heb de pijntjes er dus opnieuw doorheen gelopen. Geweldig! Sterker, mijn spieren voelen zich nu beter dan voor mijn loopje. Echt verbazingwekkend wat dit lijf dus wel allemaal kan. […]

Geef een reactie

